HSL:n hinnat muuttuvat

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.04.2019

Helsingin seudun joukkoliikenteen eli HSL:n hinnat muuttuvat huhtikuun lopulla. HSL ottaa käyttöön vyöhykemallin.

HSL:n uusi hintajärjestelmä perustuu vyöhykkeisiin. Vyöhykkeitä on neljä, eli A, B, C ja D. Matkan hinta riippuu siitä, kuinka pitkä matka on Helsingin keskustaan. Uudistuksen takia myös lippujen hinnat muuttuvat. Osa lipuista kallistuu. Osa halpenee.

Helsinki, Espoo ja Vantaa sijoittuvat vyöhykkeille A, B ja C. Helsingin lähikunnat Kirkkonummi, Tuusula, Kerava ja Sipoo ovat D-vyöhykkeellä.

HSL ottaa uuden vyöhykemallin käyttöön 27. huhtikuuta.

Lähde Yle, HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)