Helsinkiin ei tule Guggenheimia

Helsinki ei huolinut Guggenheimia.

Guggenheimin taidemuseo ei tule näillä näkymin Helsinkiin. Helsingin kaupunginhallitus hylkäsi hankkeen toukokuun alussa. Kokoomus puolsi hanketta yhdessä Rkp:n kanssa.

– Sääli, sillä asiaa on valmisteltu pitkään, toteaa kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Tatu Rauhamäki.

Guggenheim-museota suunniteltiin Helsingin Katajanokalle. Hankkeen suunnitteluun käytettiin 1,2 miljoonaa euroa. Rakennuksen kustannuksiksi arvioitiin 150 miljoonaa euroa. Museon arvioitiin tuovan kaupunkiin paljon matkailijoita.

Guggenheimin museo on edelleen valmis jatkamaan neuvotteluja Helsingin kanssa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste