Helsingin yliopiston Aleksandria-oppimiskeskuksessa sijaitsee myös Kielikeskus.

Helsingin yliopisto aloittaa somalin kielen koulutuksen

Helsingin yliopisto aloittaa syksyllä somalin kielen koulutuksen. Varsinainen tutkintokoulutus alkaa vuonna 2017.

Somalin kielen koulutus alkaa 15 opintopisteen kokonaisuutena. Varsinainen tutkintokoulutus alkaa syksyllä 2017. Silloin somalia voi opiskella sekä äidinkielenään että vieraana kielenä.

Humanistisen tiedekunnan dekaanin Arto Mustajoen mukaan Suomessa on paljon somalin kielen taitoisia. Suomeen tarvitaan myös uusia somalin opettajia.

Helsingin yliopisto käynnistää somalin kielen opetuksen ensimmäisenä yliopistona Pohjoismaissa.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste