Helsingin uudesta moskeijasta päätetään tänä keväänä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.03.2017

Suunnitelma uudesta moskeijasta Helsinkiin on aiheuttanut vilkkaan keskustelun.

Helsinkiin on suunniteltu muutaman vuoden ajan uutta ja suurta moskeijaa. Rakennus olisi myös islamilainen kulttuurikeskus. Moskeijan lisäksi sinne on suunniteltu kokous- ja harrastustiloja.

Moskeijaa suunnitellaan, koska Helsingissä ja koko Suomessa on jo paljon muslimeja. Monet epäilevät, että moskeijasta tulee sunnilainen, koska Bahrainin valtio on luvannut rahaa rakentamiseen.

Bahrain on sunnilainen valtio. Islaminuskon sunnilaisella ja shiilaisella suuntauksella on suuria riitoja Lähi-idässä. Pelkona on, että riidat leviävät Suomeen.

Helsingin kaupunki päättää luultavasti toukokuussa, antaako se tonttia moskeijaa varten.

Lähteet Helsingin uutiset, HS, Kaleva

2 kommenttia artikkeliin ”Helsingin uudesta moskeijasta päätetään tänä keväänä”

  1. Miksi Bahrainin Hallitus ei auta naisiaan? Eikö Bahrainin hallituksella ole ihailtava ihmisoikeustilanne?

    Vastaa
  2. jos rakentavat moskeijaa sunnilainen, myos shia moslemi haluvat rakenta oma moskeijaa isompi, se on kilpailu.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)