Kokoomuksen kansanedustaja Harry Harkimo (kuvassa keskellä) kertoi viime torstaina, että hän eroaa kokoomuksesta. Suuri joukko toimittajia riensi eduskuntaan kuuntelemaan Harkimoa.

Kokoomuksen kansanedustaja Harry Harkimo (kuvassa keskellä) kertoi viime torstaina, että hän eroaa kokoomuksesta. Suuri joukko toimittajia riensi eduskuntaan kuuntelemaan Harkimoa.

Harkimo perustaa uuden liikkeen

Kansanedustaja Harry Harkimo eroaa kokoomuksesta. Hän perustaa uuden poliittisen liikkeen, jonka nimi on Liike Nyt.

Harry Harkimo erosi kokoomuksesta viime viikolla. Harkimon ero herätti paljon huomiota monesta syystä.

Kaatuuko sote?

Ero toi jännitystä politiikkaan. Harkimo nimittäin vastustaa sote-uudistusta, jonka hallitus aikoo toteuttaa.

Hallituksen puolueilla on nyt 105 kansanedustajaa 200:sta. Harkimon lisäksi kokoomuksen kansanedustaja Elina Lepomäki vastustaa sote-uudistusta.

Sote-uudistuksen vastustajia on paljon Helsingissä ja Uudellamaalla. Kokoomuksella on Helsingissä ja Uudellamaalla yhteensä 15 kansanedustajaa. Sote-uudistus voi kaatua, jos vielä muutama kansanedustaja äänestää uudistusta vastaan.

Eduskunta äänestää sote-uudistuksesta kesäkuussa.

Harry Harkimo kertoi myös, että hän perustaa uuden poliittisen liikkeen, jonka nimi on Liike Nyt.
Liikkeessä ovat mukana muiden muassa toimittaja Tuomas Enbuske ja viestintäyrittäjä Mikael Jungner.

Liike Nyt haluaa muuttaa Suomen poliittista elämää.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste