Pääministeri Alexander Stubbin (keskellä) hallituksessa on viisi puoluetta. Hallituksen ministereitä ovat Carl Haglund (vasemmalla), Antti Rinne, Ville Niinistö ja Päivä Räsänen.

Hallitukseen uusia ministereitä

Hallituksessa on kolme uutta ministeriä. Suomen pääministerinä toimii seuraavat 10 kuukautta Alexander Stubb.

Kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb valitsi puolueestaan kolme uutta ministeriä. Laura Räty on sosiaali- ja terveysministeri, Petteri Orpo maa- ja metsätalousministeri ja Lenita Toivakka eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri. Paula Risikko siirtyy liikenne- ja kuntaministeriksi. Entinen kuntaministeri Henna Virkkunen lähtee europarlamenttiin.

Pääministeri Stubbin tärkein yhteistyökumppani hallituksessa on valtiovarainministeri Antti Rinne. Rinne on myös Sdp:n puheenjohtaja.

Eduskunta jäi kesälomalle viime viikon lopulla. Eduskuntatyö jatkuu syyskuun alussa.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Hallitukseen uusia ministereitä”

  1. ali abdul

    miksi Jyrki Katainen ei ole pääministarinut hänen tilanne Alexander Stubbin.minä haluaisin tieta milloin jyrki katainen tule takaisin.ja nyt on hyvä suomessa sistemi hallitukseen.

  2. janne

    hienoa että suomessa on uusi hallitus.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste