Monet vihannekset sopivat hyvin grillattaviksi. Grillattuja vihanneksia voi valmistaa myös muurinpohjapannulla.

Grillatut kasvikset maistuvat ilman lihaa

Suomalaiset rakastavat grillaamista ja grilliruokaa. Grilliruoka maistuu etenkin kesällä.

Monet ajattelevat, että grilliruoka on pelkkää makkaraa ja grillikylkeä. Grillissä voi kuitenkin valmistaa hyvin monipuolista ruokaa, myös terveellistä ruokaa.

Vihanneksista saa maukkaita grillaamalla. Grillatut kasvikset ovat maukkaita ja terveellisiä. Paprika, kesäkurpitsa, herkkusieni, sipuli ja tomaatti sopivat hyvin grillattaviksi.

Kasvikset voi grillata ritilän päällä tai vartaassa. Pilko ennen grillausta kasvikset sopivan kokoisiksi paloiksi ja sivele ne öljyllä. Ne voi maustaa suolalla ja pippurilla.

Grillikasviksille sopiva kastike on myös helppo tehdä. Sekoita murskattua fetajuustoa, timjamia, maustamatonta jogurttia, murskattua valkosipulia ja hiukan hunajaa. Kastikkeeseen kannattaa lisätä myös hiukan suolaa ja pippuria.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste