Grillaaminen kuuluu monien suomalaisten kesään. Makkaroiden ja leikkeleiden lisäksi voi grillata kalaa ja kasviksia.

Grillaaminen on kesällä suosittua

Parvekeella grillaaminen on sallittua, jos siihen ei liity turvallisuusriskiä.

Lain mukaan jokainen saa grillata omalla parvekkeellaan, kunhan se ei aiheuta haittaa tai vaaraa muille. Omalla parvekkeella saa siis grillata esimerkiksi sähkö- tai kaasugrillillä.

Avotulen teko parvekkeella on kuitenkin kielletty. Parvekkeella ei siis kannata grillata esimerkiksi perinteisellä pallogrillillä, johon tehdään tuli grillihiilillä.

Puistoissa grillaaminen on sallittua, kunhan ei tee nuotiota. Monet käyttävät nykyisin kertakäyttögrillejä. Kertakäyttögrilli on kätevä, mutta ympäristölle haitallinen. Kertakäyttögrilliä ei saa jättää luontoon. Kannattaa myös huolehtia, että grilli on kunnolla sammunut. Kuuma grilli saattaa sytyttää roska-astian tai nurmikon palamaan.

Uimarannoilla grillaaminen on kielletty. Monien rantojen läheisyydestä löytyy grillipaikkoja. Niissä grillaaminen on tietenkin sallittua.

Monissa ulkoilupaikoissa on merkittyjä nuotiopaikkoja, joissa voi grillata.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste