Finnair lentää heinäkuussa Euroopan suuriin kaupunkeihin

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.07.2020

Suomalainen lentoyhtiö Finnair lentää heinäkuussa Euroopan suuriin kaupunkeihin. Finnair avaa jälleen reittilennot myös joihinkin Aasian kohteisiin.

Finnair lentää heinäkuussa kolmasosan lennoista. Tavallisesti Finnair lentää noin 350 lentoa päivässä. Lennoilla kuljetetaan 40 000 matkustajaa. Toukokuun lopussa Finnair lensi 25 lentoa päivässä. Heinäkuussa Finnair lentää kolmasosan tavallisesta liikenteestä.

Finnair alkaa lentää heinäkuussa esimerkiksi Berliiniin, Dubliniin, Kööpenhaminaan, Lontooseen ja Tukholmaan. Heinäkuussa alkavat myös lennot Aasian kaupunkeihin, esimerkiksi Bangkokiin, Hongkongiin ja Tokioon.

Finnair on karsinut paljon kotimaan lentoja. Finnair ei lennä lainkaan Joensuuhun, Jyväskylään, Kajaaniin, Kemiin ja Kokkolaan. Finnair ilmoittaa elokuussa, jatkaako se lentoja näihin kaupunkeihin ensi talvena. Finnairin päätös on aiheuttanut paljon arvostelua.

Lähteet Yle, HS

 

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)