Kiusaaminen on ongelma kouluissa.

Eduskunta käsittelee koulukiusaamista

Yli 50 000 suomalaista allekirjoitti aloitteen, jolla halutaan lisätä koulukiusaaminen rikoslakiin.

Eduskunta käsittelee kansalaisaloitetta.

Aloitteessa vaaditaan, että koulukiusaaminen merkitään rikoslakiin. Aloitteessa todetaan, että koulukiusaaminen vastaa aikuisten maailmassa pahoinpitelyä tai kunnianloukkausta. Nämä löytyvät rikoslaista.

– Jokaisella lapsella ja nuorella on oikeus käydä turvallisesti koulussa. On hyvä alku, jos kiusaaminen merkitään rikoslakiin. Se estää varmasti kiusaamista tulevaisuudessa, Keskustanuorten puheenjohtaja Hanna Markkanen sanoo.

Lähde HBL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste