Kuvassa delfiinit ovat vanhassa kodissa Tampereen Särkänniemessä.

Kuvassa delfiinit ovat vielä vanhassa kodissa Tampereen Särkänniemessä.

Delfiinit muuttivat Kreikkaan

Särkänniemen delfinaarion delfiinit muuttivat eläinpuistoon Kreikkaan.

Delfiinit Leevi, Delphi, Veera ja Eevertti kuljetettiin lauantaina lentokoneella Tampereelta Kreikkaan.

Delfiinit eivät voineet jäädä Särkänniemeen, koska delfinaario on suljettu. Delfiinejä ei voitu myöskään päästää vapaiksi.

Särkänniemen delfiinit asuvat nyt Attican eläinpuistossa, joka sijaitsee Kreikan pääkaupungissa Ateenassa. Delfiinien suomalainen kouluttaja on Kreikassa useita kuukausia, jotta delfiinit tuntisivat olonsa kotoisaksi. Delfiinit alkavat esiintyä Kreikassa, kun ne ovat sopeutuneet uusiin oloihin.

Särkänniemen toimitus- johtaja Miikka Seppälä sanoo Hufvudstadsbladetissa, että esiintyminen tekee hyvää delfiineille. Ne voivat hyvin, kun niillä on tekemistä.

Lähde HBL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste