Ihmiset tutkivat vaatekasoja Asunnottomien yön tapahtumassa Helsingissä.

Ihmiset tutkivat vaatekasoja Asunnottomien yön tapahtumassa Helsingissä.

Asunnottomien yö keräsi väkeä

Suomessa vietettiin asunnottomien yötä lokakuun 17. päivä.

Tapahtumalla haluttiin huomioida ne ihmiset, joilla ei ole asuntoa. Tänä vuonna tapahtuman teema oli asunnottomuuden ehkäiseminen ennalta. Halutaan vaikuttaa siihen, että kukaan ei joutuisi asunnottomaksi.

Asunnottomuus on viime vuosina vähentynyt. Viime vuoden lopussa Suomessa oli noin 8 000 ihmistä ilman asuntoa.

Tilanne kuitenkin heikkenee. Syy on se, että nimenomaan Helsingin seudulla ei ole halpoja vuokra-asuntoja. Asunnottomien maahanmuuttajien määrä on kasvanut viime vuosina.

Teksti  Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste