Turvapaikanhakijoita Auramon vastaanottokeskuksessa Vantaalla lokakuun loppupuolella.

Asenteet ovat koventuneet turvapaikanhakijoita kohtaan

Turvapaikanhakijoiden asuntolaan tehtiin polttopulloisku. Myös Ruotsissa ja Saksassa on ollut levottomuuksia.

Asenteet turvapaikanhakijoita kohtaan ovat koventuneet. Pohjois-Pohjanmaalla Ylivieskassa turvapaikanhakijoiden asuntola joutui polttopulloiskun kohteeksi viime viikonloppuna. Opistolla opiskelee ja asuu Suomeen tulleita alaikäisiä turvapaikanhakijoita.

Kolme miestä heitti polttopulloja rakennuksen seinään. Asuntolassa asuu ja opiskelee nuoria turvapaikanhakijoita. Kukaan ei loukkaantunut iskussa. Poliisi tutkii tapahtumaa tuhotyön yrityksenä.

Vastaanottokeskuksiin tehtiin iskuja myös syyskuussa Lahdessa ja Kouvolassa. Kouvolassa turvapaikanhakijoiden hätämajoitukseen heitettiin polttopullo. Epäilty on vangittu. Mies on aiemmin tuomittu muun muassa sosiaalityöntekijöiden uhkailemisesta.

Kaakkois-Suomen poliisin mukaan Keltakankaan hätämajoitustilat Kouvolassa eivät ole aiemmin työllistäneet poliisia.

(Muokattu 3.11.2015.)

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Asenteet ovat koventuneet turvapaikanhakijoita kohtaan”

  1. jamina

    omg

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste