Asenteet turvapaikanhakijoita kohtaan ovat koventuneet. Pohjois-Pohjanmaalla Ylivieskassa turvapaikanhakijoiden asuntola joutui polttopulloiskun kohteeksi viime viikonloppuna. Opistolla opiskelee ja asuu Suomeen tulleita alaikäisiä turvapaikanhakijoita.
Kolme miestä heitti polttopulloja rakennuksen seinään. Asuntolassa asuu ja opiskelee nuoria turvapaikanhakijoita. Kukaan ei loukkaantunut iskussa. Poliisi tutkii tapahtumaa tuhotyön yrityksenä.
Vastaanottokeskuksiin tehtiin iskuja myös syyskuussa Lahdessa ja Kouvolassa. Kouvolassa turvapaikanhakijoiden hätämajoitukseen heitettiin polttopullo. Epäilty on vangittu. Mies on aiemmin tuomittu muun muassa sosiaalityöntekijöiden uhkailemisesta.
Kaakkois-Suomen poliisin mukaan Keltakankaan hätämajoitustilat Kouvolassa eivät ole aiemmin työllistäneet poliisia.
(Muokattu 3.11.2015.)
omg