Venäjä pommittaa rajusti Itä-Ukrainaa

Venäjä pommittaa rajusti Itä-Ukrainaa Venäjän hyökkäys Ukrainaan on kestänyt yli 3 kuukautta. Nyt hyökkäyksiä on paljon Ukrainan itäosissa. Sodassa on kuollut kymmeniä tuhansia sotilaita ja tavallisia ihmisiä. Sodan takia Ukraina ei ole voinut viedä vehnää ulkomaille. Venäjä tuhosi myös suuren viljavaraston Ukrainassa. Ruuan ja polttoaineiden hinnat ovat nousseet monissa maissa. … Lue lisää artikkelista

Venäjä piirittää Mariupolia

Venäjä piirittää Mariupolia Venäjän joukot piirittävät ja pommittavat Mariupolin kaupunkia Ukrainassa. Kaupunki on tuhoutunut lähes kokonaan, ihmisillä ei ole ruokaa eikä vettä. Venäjä vaatii, että Mariupol antautuu. Ukraina ei hyväksy vaatimusta. Ukrainan presidentti vaatii neuvottelua rauhansopimuksesta ja Venäjän joukot pois Ukrainasta. Ukrainan presidentti ehdottaa neuvottelua Venäjän presidentin kanssa. Neuvottelu voisi … Lue lisää artikkelista

Ukraina ja Venäjä neuvottelevat

Ukraina ja Venäjä neuvottelevat Ukrainan presidentti Volodymir Zelenskyi ja sotilaat puolustavat Ukrainaa Venäjän hyökkäyksiä vastaan. Pommituksissa on kuollut paljon ihmisiä. Tuhoutuneissa kaupungeissa ei ole ruokaa, vettä, sähköä eikä lämmitystä. Ukraina on vaatinut Venäjää lopettamaan hyökkäykset, mutta neuvotteluissa ei ole päästy sopimukseen. Neuvottelut jatkuvat jälleen tällä viikolla. Nyt on pientä toivoa, … Lue lisää artikkelista