Remu Aaltonen on suomalaisen rockin suurmiehiä.

Remu jää eläkkeelle

Suomalaisen rockmusiikin legenda Remu Aaltonen jää eläkkeelle. Remu täyttää ensi tammikuussa 70 vuotta ja esiintyy silloin viimeisen kerran.

Remu on parhaillaan jäähyväiskiertueella. Remu & Hurriganes – Last Call -niminen kiertue on kulkenut loppuvuoden aikana ympäri Suomen. Remu Aaltosen viimeinen keikka eli jäähyväiskeikka on Helsingin jäähallissa lauantaina 20. tammikuuta. 10. tammikuuta Remu täyttää 70 vuotta.

Remu perustelee lopettamistaan sillä, että hän on jo ikämies.

– Pakkohan mun on ottaa järki käteen, olen 70-vuotias. Keikat saavat jäädä. Mestat on nyt nähty. On aika tehdä tilaa nuoremmille. Minä olen oman osani tehnyt.

Levyttämistä Remu ei kuitenkaan aio lopettaa. Remun syntymäpäivänä julakaistaan Remu and His All Stars -yhtyeen suomenkielinen konserttilevy Live at Tullikamari. Levy on taltioitu Tampereella 21. toukokuuta 1993, jolloin All Stars esiintyi viimeisen kerran.

Remu tuli tunnetuksi Suomen kovimman rock-yhtyeen Hurriganesin rumpalina ja laulajana 1970-luvun alussa.

Lue lisää Remusta ja Hurriganesista selkokielisestä Suomi-rockin historiateoksesta Selkeää Suomi-rockia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.