Näyttelijä Krista Kosonen (oikealla) sai parhaan naispääosan Jussin elokuvasta Miami. Näyttelijä Eero Aho (keskellä) otti vastaan parhaan miespääosan Jussin elokuvasta Tuntematon sotilas.

Näyttelijä Krista Kosonen (oikealla) sai parhaan naispääosan Jussin elokuvasta Miami. Näyttelijä Eero Aho (keskellä) otti vastaan parhaan miespääosan Jussin elokuvasta Tuntematon sotilas.

Ikitie sai eniten Jussi-palkintoja

Ikitie oli viime vuoden paras elokuva Suomessa. Ikitie sai yhteensä kuusi Jussi-palkintoa.

Jussi-palkinnot jaettiin viime perjantaina vuoden 2017 parhaille elokuville. Ikitien on ohjannut AJ Annila.

Ikitie kertoo ihmisistä, joita tapettiin 1930-luvulla Neuvostoliitossa. Heidän joukossaan oli myös suomalaisia ja amerikkalaisia.

Jussi-juhlassa keskusteltiin paljon näyttelijöiden huonosta kohtelusta elokuvien kuvauksissa. Viime viikolla joukko naisnäyttelijöitä sanoi, että ohjaaja Aku Louhimies on kohdellut heitä huonosti monien elokuvien kuvauksissa. Louhimies pyysi käytöstään anteeksi Jussi-juhlassa.

Monet uskovat nyt, että elokuva-ala muuttuu tasa-arvoisemmaksi.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste