Ihmiset auttoivat ampumisessa loukkaantuneita Las Vegasissa.

Ihmiset auttoivat ampumisessa loukkaantuneita Las Vegasissa.

Yli 50 ammuttiin Las Vegasissa

Yli 50 ihmistä kuoli Las Vegasissa Yhdysvalloissa, kun mies ampui hotellihuoneesta ihmisjoukkoon.

Mies ampui ihmisiä kadulla hotellihuoneesta 32. kerroksesta. Yli 50 ihmistä kuoli. Ainakin 400 haavoittui.

Ampuminen tapahtui varhain maanantaiaamuna Suomen aikaa. Las Vegasissa oli silloin ilta. Ulkona oli paljon ihmisiä, jotka seurasivat country-musiikin konserttia.

Ampuja oli 64-vuotias amerikkalainen mies. Poliisi murtautui hänen huoneeseensa ja löysi miehen kuolleena. Hän oli ilmeisesti tehnyt itsemurhan. Poliisi löysi huoneesta useita aseita.

Vielä ei tiedetä, miksi mies ampui. Poliisi ei pidä ampumista terroritekona.

Kyseessä on suurin joukkoampuminen, mikä Yhdysvalloissa on koskaan tapahtunut.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.