Viime viikolla 22 pakolaista hukkui Trapanin kaupungin lähellä Italian rannikolla. Kuvassa miehet kantavat arkkua Trapanissa. Arkussa on hukkuneen pakolaisen ruumis.

Viime viikolla 22 pakolaista hukkui Trapanin kaupungin lähellä Italian rannikolla. Kuvassa miehet kantavat arkkua Trapanissa. Arkussa on hukkuneen pakolaisen ruumis.

Välimereen on hukkunut 3 000 pakolaista tänä vuonna

Välimerellä on kuollut tänä vuonna yli 3 000 pakolaista ja siirtolaista.

250 000 pakolaista ja siirtolaista on tullut Välimeren yli Eurooppaan tänä vuonna. 3 000 ihmistä on hukkunut Välimereen matkalla Eurooppaan, kertoo kansainvälinen siirtolaisuusjärjestö IOM.

Kuolleita on paljon enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Viime vuonna heinäkuun loppuun mennessä Välimerellä oli hukkunut vajaat 2 000 ihmistä.

IOM:n mukaan Välimerellä on sattunut tänä vuonna useita onnettomuuksia, joissa on ollut mukana useita satoja ihmisiä. Siksi kuolleita on enemmän kuin viime vuonna.

Vuoden 2014 jälkeen Välimereen on hukkunut yli 10 000 pakolaista.

Tänä vuonna Eurooppaan on saapunut hieman enemmän pakolaisia ja siirtolaisia kuin viime vuonna samana aikana.

Lähde STT


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.