Paavi Franciscus tervehti ihmisiä Vatikaanissa Pietarinaukiolla 22. marraskuuta.

Paavi ärtyi kännyköistä

Paavi Franciscus on ärtynyt siitä, että ihmiset käyttävät älypuhelimiaan joka paikassa. Paavin mielestä kirkossa olisi syytä hiljentyä, eikä kuvata puhelimella.

Paavi Franciscus on ärsyyntynyt piispojen, pappien ja pyhiinvaeltajien tavasta kuvata kaikkialla ja kaiken aikaa. Jopa monet piispat haluavat ottaa kuvan paavista vaikka kesken messun.

Paavi sanoo, että messut on tarkoitettu rukoiluun eikä puhelimen selailuun.

– Kun pappi kehottaa saarnassaan kuulijoitaan kohottamaan sydämensä, hän ei kehota kohottamaan puhelimia ja kuvaamaan, paavi sanoi.

Paavi Franciscus sanoo olevansa surullinen siitä, että ihmiset eivät keskity enää oikeaan elämään, vaan puhelimiinsa.

Paavi on katolisen kirkon ylin hengellinen johtaja. Argentiinalainen Jorge Bergoglio valittiin paaviksi vuonna 2013. Bergoglio valitsi paavilliseksi nimekseen Franciscuksen. Franciscus on ensimmäinen paavi, joka on kotoisin Latinalaisesta Amerikasta.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.