Vellamossa on paljon tapahtumia. Esimerkiksi taideopiskelijat vierailevat siellä usein. Kuvassa taideopiskelija Eija Ylinen-Virtanen opettelee valojen ja varjojen piirtämistä Vellamon venehallissa. Pieni purjevene on mallina.

Vellamossa on paljon tapahtumia. Esimerkiksi taideopiskelijat vierailevat siellä usein. Kuvassa taideopiskelija Eija Ylinen-Virtanen opettelee valojen ja varjojen piirtämistä Vellamon venehallissa. Pieni purjevene on mallina.

Tutustu merielämään Merikeskus Vellamossa

Jos haluat tietää kaiken mahdollisen merielämästä Suomessa, mene Merikeskus Vellamoon.

Vellamo sijaitsee Kotkassa. Komea rakennus on keskellä satamaa laivojen ja nostureiden vieressä.
Vellamossa voi tehdä itse monia asioita. Siellä voi nostaa merkkilippuja laivan mastoon, harjoitella merimiessolmuja tai nostaa lastia laivaan.

Helppo tutustua

Vellamossa on helppo liikkua kohteesta toiseen. Vihreä viiva lattiassa ohjaa eteenpäin.

Laivakoira Vellun kuvia on monessa kohteessa. Vellun jälkiä on piirretty lattiaan. Tärkeät asiat löytyvät helposti, kun seuraa jälkiä. Vellamon verkkosivuilla on myös selkokielinen ohje museon näyttelyyn.

Vanha jäänmurtaja Tarmo palaa ensi kesänä Kotkan satamaan Vellamon edustalle. Tarmo on ollut korjattavana. Se on suosittu vierailukohde.

 


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.