Kuvassa nainen on löytänyt taulun Postin pääkonttorista Pasilasta Helsingistä.

Kuvassa nainen on löytänyt taulun Postin pääkonttorista Pasilasta Helsingistä.

Posti myi taidetta

Viime viikonloppuna Posti myi 500 taideteosta. Ostajia oli paljon.

Posti on sulkenut useita toimistoja. Siksi Postilla on vähemmän seiniä, joihin voi ripustaa taideteoksia. Siksi Posti päätti myydä osan taideteoksistaan.

Viime viikonloppuna Posti myi taideteoksia Pasilassa Helsingissä. Kuka tahansa sai ostaa tauluja. Myynnissä oli kotimaista taidetta 1900-luvun lopulta.

Joukossa oli kuuluisien taiteilijoiden teoksia, esimerkiksi Osmo Rauhalan, Juhana Blomstedtin, Kuutti Lavosen, Outi Heiskasen ja Kirsi Neuvosen teoksia.

Ostajia oli paljon. Ulkopuolella oli jono ennen kuin myynti alkoi. Halvimmat maalaukset maksoivat 20 euroa ja kalleimmat 1 000 euroa. Rahat menevät hyväntekeväisyyteen.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.