Sähköpyörän sähkömoottori on alhaalla keskiössä. Sen yläpuolella on satulaputkea vasten sähkömoottorin akku (kuvassa iso musta möhkäle).

Sähköpyörän sähkömoottori on alhaalla keskiössä. Sen yläpuolella on satulaputkea vasten sähkömoottorin akku (kuvassa iso musta möhkäle).

Hallitus tarjoaa 400 euroa sähköpyörän ostajille

Hallitus toivoo, että suomalaiset pyöräilevät enemmän. Siksi hallitus ehdottaa 400 euron tukea sähköpyörän ostajille.

Hallitus toivoo, että suomalaiset kävelevät tai pyöräilevät kolmasosan matkoistaan. Silloin ihmisten kunto paranee ja terveys kohentuu. Ilmansaasteet vähenevät. Siksi hallitus ehdottaa, että sähköpyörän ostajat saavat 400 euron tuen.

Hyvät sähköpyörät maksavat yli 1 000 euroa. Niitä myydään noin 3 000 vuodessa. Hallituksen tukisumma riittää 40 000 sähköpyörän ostoon.

Tukea saa heinäkuun alussa, jos eduskunta hyväksyy tuen.

Sähköpyörän moottorin avulla pyöräily on kevyttä myös ylämäessä ja vastatuulessa.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Hallitus tarjoaa 400 euroa sähköpyörän ostajille”

  1. Writecustomessays

    Eikös maan hallitus luvannu ostaa jokaiselle sähköpyörän. Sillä kun hurauttaa torille, niin ei ole köyhä eikä kippee.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste