Antti Rinne iloitsi voitostaan. Puheenjohtajan vieressä muut ehdokkaat, Timo Harakka ja Tytti Tuppurainen.

Antti Rinne jatkaa SDP:n johdossa

Antti Rinne valittiin lauantaina jatkokaudelle SDP:n eli sosialidemokraattisen puolueen johdossa.

Puheenjohtaja Antti Rinne voitti Lahdessa puoluekokouksen äänestyksen puheenjohtajasta selvästi. Puheenjohtajakamppailu ratkesi jo ensimmäisellä kierroksella, kun Rinne sai yli puolet äänistä. Rinne sai yhteensä 281 ääntä. Toiseksi vaalissa tuli kansanedustaja Timo Harakka. Hän sai 159 ääntä. Kansanedustaja Tytti Tuppurainen sai 55 ääntä.

Rinne on johtanut SDP:tä vuodesta 2014 lähtien. Rinne sanoi valintansa jälkeen, että SDP:n tavoite on voittaa keväällä kuntavaalit. Kuntavaalit järjestetään huhtikuussa.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.