Tokion paralympialaiset alkoivat

Paralympiakisat alkoivat 24. elokuuta Tokiossa, Japanissa.
Paralympialaisissa on mukana 16 suomalaista urheilijaa.
Suomeen toivotaan jopa 7 mitalia kisoista.
Ratakelaajilta Leo-Pekka Tähti, Amanda Kotaja, Toni Piispanen ja Henry Manni odotetaan mitaleja.
Marjaana Heikkinen voi saada mitalin keihäänheitossa sunnuntaina.
Paralympialaisia voi katsoa Ylen TV-kanavalta ja YLE Areenasta.
Paralympialaiset päättyvät 5. syyskuuta.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, urheilijoiden kuvat myös: Paralympiakomitea, Yleisurheilu.fi,
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet; YLEn logot: Yle.fi, Wikipedia