Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Uusi ydinvoimala käynnistyy ensi vuonna

Suomessa voi olla pulaa sähköstä talvella.
Uudessa ydinvoimalassa Olkiluodossa on ollut teknisiä ongelmia.
Siksi uusi ydinvoimala alkaa tuottaa sähköä aikaisintaan tammikuussa 2023.
Kovilla pakkasilla sähköä tarvitaan paljon esimerkiksi lämmitykseen.
Meidän täytyy varautua sähkökatkoihin.
Meidän jokaisen täytyy myös vähentää sähkön käyttöä kotona.
Vähennä kodin lämpötila 18-20 asteeseen.
Jos sinua palelee, pue lisää vaatetta esimerkiksi villasukat ja villapaita.
Laske lämmintä vettä vähemmän, käy suihkussa nopeasti.
Sammuta valot ja katkaise virta laitteista, joita et käytä.
Irrota pistoke pistorasiasta, kun esimerkiksi puhelimen akku on täynnä.
Mieti ja suunnittele ennakolta, mitä teet, jos tulee sähkökatko.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet