Suomi
Turkiseläimiä sairastui
lintuinfluenssaan
Turkiseläimiä sairastui

Epätavallisen paljon lintuja on kuollut tänä vuonna lintuinfluenssaan. Kuva on otettu Norjan Finnmarkissa 20. heinäkuuta. Suojapukuiset ihmiset keräävät kuolleita lokkeja rannalla.
Epätavallisen paljon lintuja on kuollut tänä vuonna lintuinfluenssaan. Kuva on otettu Norjan Finnmarkissa 20. heinäkuuta. Suojapukuiset ihmiset keräävät kuolleita lokkeja rannalla.
lintuinfluenssaviruksen takia
on sairastunut ja kuollut
Virus
on sairastuttanut myös eläimiä turkistarhoilla
Lintuinfluenssavirus
ei toistaiseksi tartu helposti
ihmisiin,
älä koske paljain käsin
sairaisiin ja kuolleisiin lintuihin.
Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / AFP / Oyvind Zahl Arntzen
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet
