Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Suomessa riittää ruokaa

Suomi sulki rajat koronaepidemian takia.
Ihmiset eivät saa matkustaa Suomeen tai pois Suomesta.
Sen sijaan rahtilaivat ja rekka-autot saavat tulla Suomeen.
Laivat ja rekat tuovat Suomeen ruoka-aineita, joita ei kasva Suomessa.
Suomeen tuodaan esimerkiksi kahvia, mausteita sekä hedelmiä ja vihanneksia.
Suuri osa ruuasta saadaan kuitenkin Suomesta.
Maanviljelijät viljelevät viljaa ja kasvattavat vihanneksia sekä juureksia.
Maatiloilla on myös kotieläimiä, joista saadaan lihaa, maitoa ja kananmunia.
Siksi Suomessa riittää ruokaa.
Monet suomalaiset ovat töissä maatiloilla ja ruokateollisuudessa.
Siksi on tärkeää, että ostamme suomalaista ruokaa.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Elina Vanninen, Kuvako (muokkaus: Papunet)