Oululaiset
tykkäävät
käristemakkarasta

Grillikioskista
voi ostaa
monenlaista ruokaa.
Grilleillä
on myös paikallisia
herkkuja.
Esimerkiksi
Oulun
grilliherkku on
käristemakkara eli kärkkäri.
Käristemakkara
paistetaan voissa.
Tampereella
tykätään
mustastamakkarasta.
Lappeenrannan
grilliherkku on
lihapiirakka, jonka välissä on
kananmunaa tai kinkkua.
Mistä
grilliruuasta
sinä
tykkäät?

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet