Kelan
tulkkauspalvelu
Kelan
tulkkauspalvelu
Kelan toimistoista saa tietoa puhevammaisten tulkkauspalvelusta sekä lomakkeita palvelun hakemista varten.
Kela järjestää
tulkkauspalvelua
puhevammaisille ihmisille.
Puhevammaisten tulkkauspalvelu auttaa
ihmisiä, jotka eivät puhu
tai
ymmärrä puhetta.
Tulkin avulla voi keskustella
esimerkiksi viittomilla
ja
kuvilla.
Tulkkia voi käyttää
koulussa ja opiskelussa
tai
työtehtävissä.
Tulkkia voi käyttää myös,
kun tapaa kavereita
tai
käy ostoksilla.
Puhevammainen ihminen
ei maksa
tulkkauspalvelusta,
jonka Kela
on myöntänyt.
Lähde: Selkosanomat, Jutta Kuisma
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Kela
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet; Kelan logo: Kela.fi