Suomi
Kaksi tärkeää vaalia
huhtikuussa
huhtikuussa

Kuvassa on alue- ja kuntavaalien äänestysliput. Aluevaalien äänestyslippu on violetti ja kuntavaalien valkoinen.
Kunta-vaaleissa ja aluevaaleissa äänestetään erivärisillä lipuilla. Kuva: Oikeusministeriö.
sekä aluevaalit
että
kuntavaalit
samana päivänä 13. huhtikuuta.
2.-8. huhtikuuta.
Kuntavaaleissa valitaan
henkilöt,
Aluevaaleissa valitaan
henkilöt,
saat violetin ja valkoisen äänestyslipun.
Violetilla äänestät
aluevaaleissa.
Valkoisella äänestät
kuntavaaleissa.
voit äänestää vain kuntavaaleissa
eli valkoisella äänestyslipulla.
ei ole aluevaaleja.
Lähde: Selkosanomat, Kaisa Kaatra
Toimitus: Maija Ylätupa ja Veronica Andersson
Valokuvat: Oikeusministeriö
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, (Sergio Palao / ARASAAC, Elina Vanninen, Sari Kivimäki, Johanna Havimäki, Kuvako, Papunet). Muokkaus: Papunet
