Maailma
Ilmastonmuutos
täytyy pysäyttää
Ilmastonmuutos

Kuvassa näkyy Matanuska-jäätikkö Alaskassa. Jos jäätiköt sulavat, merenpinta nousee ja monet menettävät kotinsa.
Kuvassa näkyy Matanuska-jäätikkö Alaskassa. Jos jäätiköt sulavat, merenpinta nousee ja monet menettävät kotinsa.
julkaisi raportin
ilmastonmuutoksesta.
raportissa,
että maapallon ilmasto lämpenee liikaa,
Maapallon lämpötila nousee
päästöjen takia.
Kun maapallon lämpötila nousee,
merenpinta nousee.
Kun merenpinta nousee,
Ilmaston lämpeneminen
YK:n raportissa on myös keinoja,
joiden avulla ilmaston lämpeneminen
Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / AFP / Patrick T. Fallon
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Mulberry Symbols (muokkaus: LL-Center ja Papunet)
