Nyt saa
vähän matkustella

Koronavirustartunnat
ovat vähentyneet
Suomessa,
ja siksi
hallitus
on vähentänyt
rajoituksia.
Kesäkuun puolivälistä
lähtien
suomalaiset
voivat
matkustaa
kuuteen maahan Euroopassa:
Tanskaan,
Norjaan,
Islantiin,
Viroon,
Latviaan
ja
Liettuaan.
Matkan
jälkeen
ei tarvitse pysytellä kotona
kahta viikkoa.
Matkustaminen
on kielletty
Ruotsiin,
koska
siellä on edelleen paljon
koronavirustartuntoja.
Heinäkuun alusta
lähtien
Suomessa
saa järjestää
myös suuria
yleisötapahtumia ulkona.
Silloin saa mennä
jalkapallo-otteluun
ja
festivaaleille
tai
katsomaan näytelmää,
joka
esitetään ulkona.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet