Koronatestejä tehdään
yhä enemmän

Koronaepidemia
alkoi
viime keväänä.
Nyt Suomessa
testataan
paljon ihmisiä,
jotta saadaan tietää, kenellä on
koronavirus.
Jos sinun täytyy päästä
koronatestiin,
soita terveyskeskukseen
niin saat lääkäriltä
lähetteen.
Testipaikoissa
voi joutua jonottamaan
ja
odottamaan kauan.
Käytä maskia,
kun menet testiin ja tulet sieltä pois.
Suomessa
koronatartuntoja
on vielä melko vähän,
mutta monissa maissa
on vakava koronaepidemia.
Siksi
koronatestejä tehdään
myös lentokentillä
matkustajille,
jotka tulevat Suomeen.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet