Suomi
Kesän
säät
ihmetyttävät

Sade ei haittaa kaikkia suomalaisia. Kuvassa on Seinäjoen Tangomarkkinoiden yleisöä.
Tangomarkkinoilla oli sateista.
on ollut poikkeuksellisen kylmää
eteläisessä Suomessa,
sen sijaan
pohjoisessa
on ollut helteistä.
pohjoisessa
on ollut helteistä.
Kuusamossa mitattiin Suomen
korkein lämpötila: 28,8 astetta.
Helteen lisäksi
pohjoisessa
Heinäkuun 5. päivä
Pohjois-Suomessa
havaittiin yli 20 000 salaman iskua.
metsissä
Esimerkiksi
mustikoita
ja
sieniä
on nyt paljon
metsissä.
metsissä.
Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki
