Tommy Hellsten on huolestunut kiusaamisesta

Tommy Hellsten on terapeutti ja kirjailija.
Hän on kirjoittanut paljon häpeän tunteesta ja vaikeuksista ihmissuhteissa.
Tommy Hellsteniä huolestuttaa myös kiusaaminen Suomessa.
Monia ihmisiä kiusataan kouluissa ja työpaikoilla.
Kiusaaja ei usein arvosta itseään ja haluaa vähätellä ja alistaa muita.
Kiusaaja voi lyödä ja potkia, ja pahoinpitely voi johtaa jopa kuolemaan.
Kiusaaja voi myös vähätellä ja alistaa uhriaan niin, että kukaan ei näe.
Jos sinua kiusataan tai näet kiusaamista,
kerro siitä jollekin tai ilmoita Rikosuhripäivystykseen (www.riku.fi).
Meidän jokaisen vastuulla on lopettaa kiusaaminen.
Ketään ei saa jättää yksin.
On pidettävä huolta muista ihmisistä.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Kaisa Kaatra
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet, Logo: riku.fi