Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Tommy Hellsten on huolestunut kiusaamisesta

Tommy Hellsten on terapeutti ja kirjailija.
Hän on kirjoittanut paljon esimerkiksi häpeän tunteesta ja vaikeuksista ihmissuhteissa.
Tommy Hellsteniä huolestuttaa myös kiusaaminen.
Monia ihmisiä kiusataan kouluissa ja työpaikoilla.
Kiusaaja ei usein arvosta itseään ja haluaa vähätellä ja alistaa muita.
Kiusaaja voi alistaa uhriaan silloin, kun muut eivät näe.
Kiusaaja voi myös pahoinpidellä niin, että ihminen kuolee.
Jos sinua kiusataan tai näet kiusaamista,
kerro siitä jollekin ja tee pahoinpitelystä rikosilmoitus.
Meidän jokaisen vastuulla on estää kiusaaminen.
Älä jätä ketään yksin, vaan pidä huolta muista ihmisistä.
Jutun kuvitusta on päivitetty 5.8.2026

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Kaisa Kaatra
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Elina Vanninen, Sergio Palao / ARASAAC, Kuvako (muokkaus: Papunet)