Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Saniaisia on ollut jo kauan sitten

Saniaiset ovat hyvin vanhoja kasveja.
Saniaiset kasvoivat metsissä jo kauan sitten.
Saniaisia oli ehkä jo silloin, kun dinosaurukset elivät.
Saniaiset kasvavat eri puolilla Suomea ja ympäri maailmaa.
Saniaiset kasvavat yleensä varjoisissa ja kosteissa paikoissa.
Jotkut saniaislajit kasvavat kivikoissa ja kallionkoloissa.
Saniaisia voi kasvattaa myös puutarhassa ja kotona huonekasvina.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Seija Niinistö-Samela
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Juha Samela
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Elina Vanninen (muokkaus: Papunet)