Suomi
Suomessa
riittää
ruokaa

Kuvassa on maitolehmiä nurmella Jokioisissa Varsinais-Suomessa. Maitolehmistä saadaan maitoa, josta tehdään esimerkiksi juustoa ja voita.
Kuvassa on lehmiä, joista saadaan maitoa.
sulki rajat
koronaepidemian takia.
Ihmiset
matkustaa Suomeen
tai
pois Suomesta.
Sen sijaan
rahtilaivat
ja
rekka-autot
saavat tulla
Suomeen.
saavat tulla
tuovat Suomeen
ruoka-aineita, joita ei kasva Suomessa.
Suomeen tuodaan esimerkiksi
vihanneksia
sekä
juureksia.
on myös kotieläimiä,
joista saadaan
Siksi
Suomessa
riittää
ruokaa.
Monet suomalaiset
Siksi
on tärkeää,
että ostamme
suomalaista
ruokaa.
Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet
