Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Naiset kokevat perheväkivaltaa Suomessa

Väkivalta perheessä ja lähisuhteissa on vakava ongelma Suomessa.
Väkivalta kohdistuu erityisesti naisiin.
Väkivalta voi olla esimerkiksi lyömistä, uhkailua ja alistamista tai seksuaalista väkivaltaa.
Väkivallan seurauksena naisia on myös kuollut.
Väkivaltaa ei saa hyväksyä, vaan siihen täytyy puuttua.
Ilmoita väkivallasta poliisille, jotta tekijä joutuu vastaamaan teoistaan.
Hätätilanteessa soita tai lähetä tekstiviesti numeroon 112.
Väkivaltaa kokenut henkilö tarvitsee aina apua ja tukea muilta ihmisiltä.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / Mika Kylmäniemi
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, (Kuvako, Sergio Palao / ARASAAC). Muokkaus: Papunet