Suomi
Sosiaali- ja terveyspalvelut
vuonna 2023
Sosiaali- ja terveyspalvelut

Sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistus eli sote-uudistus on käynnissä. Uudistuksessa perustettiin uudet hyvinvointialueet.
Sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistusta kutsutaan myös sote-uudistukseksi.
sosiaali- ja terveyspalvelut
jotta ihmiset
sosiaali- ja terveyspalveluja.
Esimerkiksi vanhusten hoitoa
tarvitaan enemmän.
Suomi on jaettu 21 hyvinvointialueeseen,
joihin kuuluu useita kuntia.
Alueen kunnilla
vanhustenhoito
ja
vammaispalvelut.
ne evät kuulu hyvinvointialueisiin.
sosiaali- ja terveyspalvelunsa.
palvelunsa.
Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Shutterstock
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Heidi Ahlström, Kuvako, Elina Vanninen (muokkaus: Papunet). Hyvinvointialueet kartalla: Wikimedia Commons (muokkaus Papunet)
