Päivystyksessä
joutuu jonottamaan
pitkään
Päivystyksessä
joutuu jonottamaan
pitkään
Sairaaloissa on vakava pula hoitajista ja jatkohoitopaikoista.
Tilanne sairaaloiden päivystyksessä ja ensiavussa
on huolestuttava.
Sairaat ihmiset joutuvat jonottamaan pääsyä hoitoon
useita tunteja.
Ensiavussa
on paljon
potilaita
ja
hoitajia
on liian vähän.
Ensiavussa on
esimerkiksi vanhuksia,
joille ei löydy hoivapaikkaa.
Suomessa
on liian vähän
hoivapaikkoja vanhuksille.
Lisäksi
hoitotyössä
on liian vähän
hoitajia.
Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet