Suomi
Kiistaa
saamelaiskäräjälaista

Saamelaiskäräjillä on 21 edustajaa. Saamelaiskäräjät muistuttaa Suomen eduskuntaa. Saamelaiskäräjät kertoo, mikä on saamelaisten mielipide eri asioista. Saamelaiskäräjät ei kuitenkaan voi säätää omia lakeja.
Saamelaiskäräjillä on 21 edustajaa. Saamelaiskäräjät muistuttaa Suomen eduskuntaa. Saamelaiskäräjät kertoo, mikä on saamelaisten mielipide eri asioista. Saamelaiskäräjät ei kuitenkaan voi säätää omia lakeja.
kertovat saamelaisten mielipiteen
Saamelaisten mielipide
saamelaisalueella.
saavat palkkansa ja elantonsa
saamelainen ja
Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Kuvako, Sclera, Aino Ojala, Mulberry Symbols, Elina Vanninen (muokkaus: Papunet)
