Maailma
Mielenosoituksia
Iranin
naisten puolesta
naisten puolesta

Naiset osoittivat mieltään Turkin Istanbulissa viime perjantaina. Mielenosoitus oli vastalause sille, että Iranin siveyspoliisi pidätti 22-vuotiaan kurdinaisen. Nainen kuoli myöhemmin poliisin väkivallan takia. Kuvassa on iranilainen Nasibe Samsaei. Hän leikkaa poninhäntänsä vastalauseena Iranin politiikalle. Kuva otettiin Istanbulissa Iranin konsulaatin edessä.
Naiset osoittivat mieltään Turkin Istanbulissa viime perjantaina. Mielenosoitus oli vastalause sille, että Iranin siveyspoliisi pidätti 22-vuotiaan kurdinaisen. Nainen kuoli myöhemmin poliisin väkivallan takia. Kuvassa on iranilainen Nasibe Samsaei. Hän leikkaa poninhäntänsä vastalauseena Iranin politiikalle. Kuva otettiin Istanbulissa Iranin konsulaatin edessä.
naistenoikeuksien puolesta.
poliisi oli pidättänyt
Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki
