Joukkomurha
Ukrainan sodassa
Joukkomurha
Ukrainan sodassa
Kuva on Butšan kaupungin kadulta. Kuva on otettu sen jälkeen, kun Venäjän sotilaat vetäytyivät kaupungista.
400 ihmisen ruumiit löytyivät
ukrainalaisesta
pikkukaupungista.
Kaupungin
asukkaat syyttävät
Venäjän sotilaita
joukkomurhasta.
Venäjän sotilaat
hyökkäsivät
ja olivat kaupungissa
monta viikkoa.
Kansainvälisten sopimusten mukaan
sotilaat
eivät saa ampua
siviilejä eli tavallisia ihmisiä.
Asiaa tutkitaan,
jotta asia voidaan käsitellä oikeudessa.
Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet