Henry Manni
kannustaa
nuoria

Ratakelaaja Henry Manni
kannustaa
nuoria ihmisiä.
Vaikeassa tilanteessa
nuoren
kannattaa luottaa siihen,
että
kyllä hän osaa ja pärjää.
Kun
Henry Manni
oli alakoulussa,
hänen kävelynsä
alkoi heikentyä.
Tutkimuksissa häneltä löytyi sairaus,
jossa
lihasvoimat heikkenevät.
Sitten
hän sai pyörätuolin.
Se oli hyvä juttu,
sillä pyörätuolilla pääsi yhtä kovaa
kuin
kaveri polkupyörällä
tai
rullalaudalla.
Nyt
hän
on menestynyt urheilija
ratakelauksessa.
Ja hän
hän työskentelee liikuntaneuvojana
Suomen Vammaisurheilu- ja liikunta ry:ssä.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, Henry Manni: Sport.fi
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki