Mielenosoituksia
Venäjällä

Venäläinen
poliitikko Aleksej Navalnyi
vastustaa
Venäjän presidentti Vladimir Putinin
tekemiä päätöksiä.
Navalnyin mielestä
kansalaisten
täytyy voida ilmaista mielipiteensä
ja
äänestää päätöksistä.
Poliisi otti kiinni
Navalnyin
ja
laittoi vankilaan.
Monien venäläisten mielestä
vangitseminen
on väärin,
ja
he osoittavat nyt mieltään.
Poliisi
käytti kovia otteita
ja
pidätti
mielenosoittajia.
Suomen presidentti Sauli Niinistön mielestä
on väärin,
että
Navalnyi
on vankilassa.
Niinistö sanoo,
että
tilanne Venäjällä
on vakava.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center