Arki
Tee
lyhty
jäästä
jäästä

Kaunis jäälyhty syntyy, kun vesi jäätyy ämpärissä.
Kynttilälyhty on tehty jäästä.
Laske ämpäriin vettä
se ulos.
Pidä ämpäri ulkona
käännä ämpäri ylösalaisin.
Kaada päälle vettä,
joka on vähän lämmintä.
Nosta varovasti ämpäriä ylöspäin
kunnes
jäätynyt sisus on irronnut.
Tee pohjaan reikä
ja
valuta sieltä vesi pois.
Laita kynttilä jäälyhdyn sisään.
Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Veronica Andersson, suomenkielinen toim. Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki
