Suomalaiset
rakastavat
marjoja

Monet suomalaiset
poimivat metsästä
mustikoita
ja
puolukoita.
Mustikoista tulee
herkullinen
piirakka
ja
mustikkakeitto.
Marjat voi myös
pakastaa
talvea varten.
Ennen pakastusta
marjojen päälle kannattaa sirotella vähän sokeria.
Moni kasvattaa myös puutarhassa marjoja:
viinimarjoja,
karviaismarjoja
ja
vadelmia.
Viinimarjoista
tehdään yleensä
mehua.
Marjoja
kannattaa syödä
myös marjoina.
Niissä on
vitamiineja sekä antioksidantteja,
jotka suojaavat
monilta sairauksilta.
Juuri nyt on aika
kerätä metsästä
puolukkaa!

Lähde: Selkosanomat, Mari Vainio
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Mari Vainio
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet