Suomalainen
joulu

Suomalaisilla
on monia perinteitä ja tapoja
jouluna.
Joulutavat
ovat asioita,
joita ihmiset haluavat tehdä
joka joulu.
Suomalaisten
joulutapoihin
kuuluvat
joulukuusi,
joulusauna,
joululaulut
ja
lahjat.
Monet suomalaiset
haluavat
viedä kynttilän läheisensä haudalle.
Joulun
ruokapöydässä on usein
kinkkua,
porkkanalaatikkoa,
lanttulaatikkoa,
rosollia,
joulupipareita
ja
joulutorttuja.
Suomalaiset
lähettävät myös
joulukortteja.
Monet suomalaiset
toivottavat hyvää joulua
puhelimella
tai
tietokoneella.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki