Lintujen tarkkailu
on suosittu harrastus

Monet ihmiset
tykkäävät
tarkkailla lintuja
omalla pihalla
tai
luonnossa.
Talvella
voi katsella
lintuja, jotka käyvät lintulaudalla.
Keväällä
voi katsella,
kun linnut tekevät pesää
linnunpönttöön.
Lintujen tarkkailu
luonnossa
on rentouttavaa.
Luonnossa
voi nauttia
puhtaasta ilmasta
ja
linnunlaulusta.
Jos haluat
oppia tunnistamaan
erilaisia lintuja,
hanki kiikarit,
lintukirja
ja
vihko, johon kirjoitat nimet ylös.
Kun tarkkailet lintuja,
on tärkeää olla hiljaa,
etteivät linnut pelästy ja lennä pois.

Lähde: Selkosanomat, Seija Niinistö-Salmela
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Juha Samela
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center ja Papunet