Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Kierrätysvaatteiden asiantuntija

Outi Pyy on asiantuntija vaatteiden kierrätyksessä ja muodissa.
Hänellä on oma blogi: outlespyy.com.
Blogissa hän kirjoittaa kirpputoreista, kierrätysvaatteista ja muodista.
Hän kertoo, kuinka kierrätettyjä vaatteita voi uudistaa eli muokata.
Vaatteen voi uudistaa esimerkiksi ompelemalla tai värjäämällä.
Keräyspisteisiin tuodaan paljon vaatteita.
Vain kymmenen prosenttia niistä päätyy kirpputoreille tai uusiokäyttöön.
Suurin osa vaatteista menee energiajätteeksi,
koska ne sisältävät elastaania.
Elastaani on kumimaista materiaalia, jota ei voi kierrättää.
Outi Pyy kannustaa ostamaan vaatteita,
jotka on tehty esimerkiksi puhtaasta puuvillasta.
Puuvillaiset vaatteet voi kierrättää.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Maria Österlund, Outilespyy.com
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki